måndag 2 augusti 2010

Total novis?!

Nu är det faktiskt inte roligt längre! Idag har jag presterat ungefär som någon som kör Fran för första gången och det tar typ en halvtimme. Var ruggigt nära att stänga av klockan flera gånger, men insåg att det definitivt inte skulle göra saken bättre! Man kan lugnt säga att formen är på avtagande :(

18 min crosstrainer (motvilligt)
3 min/nivå: 12, 14, 15, 16, 17, 18

21-15-9
Push press + 2 OH Lunges 25 kg

Sträckbänk m KB 12 kg

Tid (fnys): 14:20

Insåg snabbt att min bedömning av att ha klarat mig undan utan några känningar sen i lördags inte stämde. Känning i ena vaden och tung i benen. Stod vänd mot spegeln första setet med utfall - satan vad vingligt! Blev betydlig bättre när jag vände mig halvvägs genom andra - men då hade det redan gått mycket energi till att vingla :( Bröt hur mycket som helst då även min handled fortfarande bråkar. Till och men magen var tung.

Avslutade passet med att cykla ner till bryggan för ett kvällsdopp. Det var i alla fall skönt :)

Tog senare på kvällen en promenad på drygt 4 km och lyckades idag få upp tempot över 6 km/h. Får tacka David för det, som jag hade i telefonen under större delen av promenaden :) Tack, tack!!

2 kommentarer:

David Englund sa...

Haha grymt att jag kunde pusha på lite(omedvetet) på distans :)

Jonna sa...

Ja, grymt bra! Sen gör det inte saken bättre att jag börjar få ångest över den tempo/intensitetsökning som kommer att ske så fort jag kommer hem...