måndag 23 augusti 2010

Skräphänder!

WU:
2 min hopprep
1000 m rodd (3:55)

Korset
Lite enarmsextensioner och varianten med armarna igenom ringarna för att få extra stöd.
KB hang power clean
8 kg: 5 - 5 - 5
12 kg: 5 - 5 - 5
16 kg: 5

16 kg - alltså 32 kg totalt helt ok i svingen :)


Därefter..
Max antal varv, på 16 minuter av:
8 KB/DB hang power clean (2×20/2x14kg)
8 Pull-ups
8 Burpees

Jag körde med 12 kgs KB, vilket i efterhand var en riktigt dålig idé eftersom händerna tar mer stryk. Körde 4 varv innan händerna började bråka. Paus för tejpning, vilket inte hjälper när det redan är för sent... valde att köra jumping pullups 2 sista varven. Lådan jag hoppade ifrån var lite låg, så det blev hyfsat tungt.
Det blev alltså totalt 6 varv, men med tanke på alla vila pga tejpning så var det definitivt ett väl lugnt pass.

Hade planer på att köra lite till, men tappade sugen.

Tilläggsträningen idag innebar 2 x promenad t o r dagis. Ca 1 km st.
Hejade på Jenny när hon körde Helen med 24 kg KB. Brutalt flåsigt! Blev trött bara av att titta på - eller av att försöka vifta bort alla förbannade myggor...

4 kommentarer:

krgi sa...

Nytt PR idag igen på kipping pullups!! 10st!!
Körde också Dagens Pass, fast med skivstång 30kg och bara 5 varv, varför kan du läsa på bloggen!!

Jonna sa...

Fast jag har ju sagt länge att du har minst 10 i dig! Satan vad bra du är!

Martina sa...

Har du blivit cheerleader? Vilken färg har du på pom-pomsen? :)
Mygg är ett satans otyg! Åker norrut i helgen så jag lär få mer än jag tål av den varan..

Jonna sa...

Yup! Cheerleader it is!! Blått, alltid blått - eller möjligtvis torkos eller rosa... Beror på vad som matchar den som tränar :)