torsdag 19 augusti 2010

Modifierat CFN-pass

Tanken var att köra dagens pass tillsammans med Stina i Bromma idag.

Tabatarodd, 6 intervaller.
2 min vila.

Tabata Pull-ups, 6 intervaller.
1 min vila.

Max antal varv, på 8 minuter av:
8 Ringrodd, 8 Hjulrullningar/evil wheel (på knäna)
(Poäng = lägsta antal, tiotal meter + lägsta antal pull-ups + antal hela varv)

Insåg att det skulle bli till att modifiera. Axlar helt slut sen gårdagens pass - alltså inga pullups. Subbade med jumping pullups. Min rygg är inte riktigt redo för hjulrullningar (dax att börja träna på det?) så jag valde att köra toes to bar istället.

Har inte kört tabata rodd förut. Det var helt ok - men 2 varv till hade nog gjort det brutalt.
94 - 94 - 95 - 95 - 95 - 95 meter

Jumping pullups - vilket skämt. Tog verkligen tvärslut! Har nog inte kört JPU sen förra hösten, och det märktes. Hade, förutom att det bara var tungt/jobbig, svårt att stabilisera ryggen. Hamnar lätt i ytterläge lumbalt.
10 - 8 - 8 - 8 - 8 - 8

Fasade för greppet redan innan jag började på sista delen.
5 varv med 23 sek tillgodo blev det.
Kippade min ringrodd och tog hjälp av tårna i golvet för att ta mig igenom TTB. Jag har nog inte haft sådan pump i underarmarna sen jag tränade klättring... Givetvis svajig i ryggen i TTB.

Inga kommentarer: