tisdag 10 augusti 2010

PT med Mads Jacobsen

Stel som få i kroppen idag. Både pga träningsvärk och ryggen. Hade bestämt att köra ett pass med Mads på CFN tillsammans med Stina, men eftersom jag inte direkt kände mig smidig så smet jag ner på SATS Odenplan innan och körde 30 min crosstrainer och stretchade igenom. Det fick jag ju ångra sen...

Snatch - utan att släppa stången i seten.
3 - 3 - 3 - 3 - 3 - 3
60 sek vila mellan seten

Jag körde på 30 kg då jag ju körde en del snatch igår... Kändes helt ok. Kunde nog lagt på lite mer.



Power Clean
5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5
30 sek vila mellan seten

Körde på 35 kg. Det gick bra - i de flesta fall. Lite dålig höft någongång och något annat som jag inte kommer ihåg... Framför allt så kändes inte handleden :)



Sumo Deadlift High Pull (SDHP)

10 - 10 - 10 - 10 - 10
120 sek vila mellan seten
Valde att köra på 25 kg då jag aldrig egentligen kört denna förut. Kunde nog tagit lite till, i alla fall 27,5 kg. Lätt att stressa på och hafsa med tekniken.

Sen en liten hemsk WOD:
6 min arbete/3 min vila x 3
500 m rodd
därefter så många varv som möjligt av:
3 SDHP
3 Burpees
på resterande tid fram till 6 min.

1. Rodd ~1:53
2. Rodd ~2:00
3. Rodd ~2:00

FY FAN!! Gick ut alldeles för hårt i rodden första varvet. Klarade 7 varv därefter (med tid till godo). Tog det lugnare nästa två varv, men hann ändå 7 varv med tid tillgodo.

1 kommentar:

krgi sa...

Fasen vad kul det var idag!!
Längtar tills på fredag!
Nu vill jag bara köra en massa olympiska lyft!!!!!!!!!
Heja, heja oss!!