söndag 8 augusti 2010

Ben, ben, ben!

Skulle kört dagens pass på CFN med Stina, men då hennes hund är sjuk så blev det till att pallra sig dit alena. Hade hoppats på mycket överkropp då jag är hyfsat sliten sen senaste månadens tragglande med högrepetetiv benträning. Ha, ha! Kunde inte blivit mycket värre:

Först:
Overhead squat 5-5-5-5-5, 80%
Nöjde mig att köra på 30 kg. Väl lätt, men snällt mot handleden...

Därefter pyramid bestående av:
20 ohs (40/25kg)
30 boxhopp (60/45cm)
40 utfallshopp (saxhopp)
50 knäböj
40 utfallshopp
30 boxhopp
20 ohs

Tid: 8:37
Valde att köra på 20 kg på OHS, pga handleden. Så här i efterhand så borde jag valt att köra på 25 kg. Klev upp på lådan då varken rygg eller fötter/vader/hälar gillar att hoppa så mycket ännu. Detta gjorde nog det hela ännu värre då man vid hoppen faktiskt använder en del vader och på så sätt avlastar låren lite. Hur segt som helst med både utfallshopp och knäböj :( När jag väl kom tillbaka till OHS så var det absolut inga problem utan kunde dra igenom i hyfsat bra tempo :)

Avslutade dagen med en kvällspromenad på 30 min. Kvavt, svettigt, men benen känns ok (än så länge).

2 kommentarer:

krgi sa...

USH...nästan lite glad att jag inte var med på passet...
Ska till CFN varje dag nästa vecka!
Måndag 16:30
Tisdag 12:30
Onsdag 16:30
Torsdag 11:30
Fredag...ledigt tror jag...
Lör+sön ABSOLUT!!!

Jonna sa...

trodde du skulle vara ledig onsdag...