söndag 30 maj 2010

Fasta = ångest

Det börjar redan när man går och lägger sig på sin ätardag - har jag ätit tillräckligt, hur hungrig kommer jag att vara i morgon, kommer jag orka träna etc.
Konstigt nog oroar man sig mest i onödan, för så illa är det inte att hoppa över maten en dag. Det är nästa lättare än att äta, men hålla igen eftersom man överhuvudtaget inte behöver fundera på mat! Visst är man hungrig till och från under dagen, men det går över :) Jag var inte heller alls lika hungrig idag som förra gången.

Enligt programmet så skall man få in tre träningspass på fastedagen, men det fanns inte en chans till det för mig idag :( Det fick bli vad jag hann med helt enkelt!

10.00 SATS Älvsjö
Planen var ett häftigt mjölksyrapass, men Saga var inte så road på minisats, så jag fick pausa mitt i för att trösta lite. Körde därför två cirklar...

WU
400 m rodd

21-15-9
Thrusters 30 kg
Power cleans 30 kg
Sträckbänk 10 kg

Kom ett varv innan jag blev avbruten. Justerade sen vikterna inför sista två varven.

Thrusters 25 kg
Power cleans 25 kg
Sträckbänk 15 kg

25 kg var lite för lätt.

Därefter:
50-40-30
Utfall upp på hög stepbräda
Hip extension
Tid: 9:16
Här kan man i alla fall vara nöjd med mjölksyra nivåerna!

Inga kommentarer: