söndag 6 februari 2011

Lite mer än innan!

Mötte upp Jenny på CFN för veckans sista pass. Trodde jag skulle vara i sämre form efter de tidigare passen i veckan, men var förvånansvärt fräsch! Lite träningsvärk insida lår från utfallen, men i övrigt ok.

Hade bestämt mig för att fokusera på överkropp och bestämde mig för följande:

UV:
500 m rodd x 2
Första långsamt, andra helt ok!

5 varv:
7 pull ups
7 push press/push jerk 30 kg
7 KTE/TTB
7 marklyft 60 kg

Lyckades köra upp ena handen i 4:e varvet och hoppade därför över det 5:e. Första varven var pull ups det enda som egentligen kändes relativt lätt, men när jag insåg att jag tappade magen i push press och korrigerade det så blev även den hyfsat lätt. Hade lite känningar i SI-lederna och det märktes i DL. Tror i o f sig det satt mest i huvudet... Hade planerat knees to elbows, men det var bara för tungt idag, så jag bytte på andra varvet.
Eftersom jag tappade ett varv så körde jag lite till.

2 x 100 enkla rephopp

3 varv:
10 explosiva armhävningar över 20 cm viktplattehög
20 långsamma, strikta situps

Explosiviteten försvann efter ca 6 reps varje varv, sit ups segt och tungt!

1 kommentar:

Martina sa...

Klart det sitter i huvudet! Träna snart?
Kram!