tisdag 22 februari 2011

Jodå - det funkar visst med cleans!!

Satt och surfade runt efter filmer på gravida tjejer som kör CrossFit. Det mesta är ganska mesigt - de har ju en förkärlek för att överdriva hur lungt man ska ta det i USA - men sen finns det en del som den här tjejen som är i vecka 35:



Alltså var det bara att traska till gymmet och ge sig på frivändningar igen! Är dock inte övertygad om att jag gillar hennes modifiering av tekningen för att få stången runt magen...

Mötte upp Jenny som dessutom visade sig ha en hel massa cleans av olika varianter på schemat, så för en gångs skull så körde vi nästan samma! Jag har känt av en förkylning de senaste dagarna, så jag valde att inte köra en metcon, utan bara prova på.

UV
500 m rodd
Rörlighet
Hang power cleans 10 kg 2 x 10

(Squat) Cleans
5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5
20 - 25 - 30 - 30 - 35 - 37,5 kg

Mycket nöjd! Det var egentligen först uppe på 37,5 som det började bli tungt rent muskulärt, att sen 5 på raken leder till en massa flås skyller jag på graviditet och förkylning :) Enligt Jenny så såg det dessutom bra ut, vilket ju är smått fantastiskt eftersom jag inte kunnat köra vändningar de senaste 4 månaderna!

Avslutade med lite olika plankor:
1 min på händer
30/30 s i sidoplanka på en hand
1 min på händer
1 min på underarmar
30/30 s i sidoplanka på en hand

Inte så farligt tungt. Var mest jobbigt att stabilisera axeln i sidoplanka. Enligt Claes så bör jag ha svårt att engagera transversus redan nu, så jag måste vara superstrikt med formen/tekniken. Tror jag skötte mig fint ;)

4 kommentarer:

Claes sa...

Bra jobbat, kul att clean funkar så bra!

Tack för att Du tänker på att stabilisera ordentligt - känns tryggt för Dina SI-leder;-)

Kram /C

Martina sa...

Fasen vad bra!
Vi får nog försöka få ihop någon träning till veckan. Åker "hem" till Sundsvall i helgen..

Jonna sa...

Åker du redan på fredag? Vi få boka något nästa vecka!

Anonym sa...

Hihi.. kan inte låta bli att fundera på vad barnet tänker där inne... "ojoj nu åker vi igen, Wiiiiiii" *ler* Men tufft med tjejer som vågar lita på sin kropp och inte bara till vad som sägs.
Keep going!