onsdag 2 februari 2011

Äntligen träning!!

P g a diverse orsaker så har jag inte kunnat träna på 3 veckor. 3 veckor kan verkligen kännas som en livstid... Att det går så fort att tappat drivet att vilja träna!! Som tur är finns ju Jenny, som är en stor motivator och lätt får med mig :) Alltså möttes vi på Nordic i morse för att träna - nej, inte tillsammans, bara parallellt! Vi spelar liksom inte i samma liga just nu... (precis som om vi någonsin gjort det... jo kanske på den tiden vi körde traditionell styrketräning :))

Frånvaron av träning har gjort att jag känner av ryggen en del - framför allt framåt kvällen. Alltså valde jag att fokusera på bas- och nyttoövningar. Lugnt tempo och teknikfokus - inte för att jag vet hur det gick med det... Mads stod och tittade kritiskt (?) ett tag - får nog fråga hur illa det såg ut!

UV:
500 m rodd
pinne, rörlighet

4 varv:
10 armhävingar
5/5 enbensmark m 20 kg KB (tvåhandsfattning)
10 strikta situps
10 OHS 20 kg
100 enkla rephopp

Tog väl typ 18 minuter.
Kroppen kändes förvånansvärt bra :) Hade tänkte hoppa med alternerade fötter, men kände av vä häl direkt. Att det sitter i sen typ 13 månader tillbaka! Skräp :(  Lite känningar i hö SI-led efteråt.

Fantastiskt skönt att vara igång igen!! Fasar dock för träningsvärken... Nästa pass blir på fredag.

8 kommentarer:

Martina sa...

Jaaaa hon är tillbaka! Nu måste vi träna snart igen :)
Kram!

Jonna sa...

Ja ha då!!

Claes sa...

Kul att Du är tillbaka på träningsgolvet!
Hälsmärtan kan bero på nån gammal låsning i fotleden, påminn mig när vi ses nästa gång.

Kram / C

Jonna sa...

Ok Claes!

David Englund sa...

Oj 3 veckor, har du inte klättrat på väggarna? Jag tror på en rivstart, BW Fran imorgon? ;)

Jenny sa...

Visst spelar vi i samma liga! Du är ju råstark och har alltid varit. Om inte ditt förbaskade diskbråck hade poppat upp så! tack för idag!
Ses på fredag!

Jonna sa...

Nej David! I morgon är vila och på fredag blir det ännu ett hyfsat lugnt pass. Tror jag ;) Men ja, jag har klättrat på väggarna! Tyvärr faller ju all styrsel i resten av livet när träningen faller bort :(
Vet faktiskt inte om diskbråcket gjort glappet mellan oss större eller mindre. Det är lätt att glömma hur dålig jag varit i ryggen de senaste 10 åren... Jag har nog generellt mindre problem nu än innan :) Fast ge det lite tid - typ så där tre år så kanske jag kan komma ikapp lite... Inte drog jag 115 kg i DL innan i alla fall:)

krgi sa...

Skitbra jobbat!!
Kul att du är igång igen!