fredag 18 februari 2011

Det hänger på spliten!

Ok, det är bara att inse att det är lite tungt nu, eller lite tyngre kanske är ett bättre uttryck. Försöker verkligen få in de övningar som jag vet kommer att bli för jävliga om jag inte håller igång dem regelbundet. Känner av SI-lederna lite, men hoppas att Claes Wallenberg ska kunna hjälpa mig så att det släpper.

UV:
Rodd 500 m i ett mycket lugnt tempo idag.
Rörlighet, rulle

Ville testa snatch igen, eftersom man trots allt inte drar den lika nära kroppen som i en vändning (fast det här är ju något som jag kanske bara har fått för mig...).

Power snatch
10 kg - 10
20 kg - 5
25 kg - 5
30 kg - 5 - 5

Usch - tungt! Magen gör att jag måste börja i en bredare stans. Vet inte hur mycket det påverkar min bäckenstabilitet, men en fördel är att ingen kan anklaga mig för att bredda stansen i rycket :) Känns generellt väldigt avigt i kroppen och jag är tveksam till hur korrekt jag utför dem. Det är i o f sig inte så konstigt, då jag inte kunnat köra ryck på nästan 4 månader... Får nog be någon ta en titt!

100 alternerade hopprepshopp

10 varv:
5 pull ups
5 armhävningar
5 situps

Tid: 9:17
Det är här det hänger på spliten! Hade jag valt att köra 5 varv á 10 reps så hade jag både fått bryta och vila betydligt mycket mer. Mentalt blir det så mycket snällare att köra 50 rep/övn på det här sättet!
Allt obrutet, men var tvungen att vila något innan pull ups de flesta varven. Armhävningar helt ok 6-7 varv, sen tyngre. Situps inga problem ännu!

Avslutade med lite double unders. Känner fortfarande av vä häl/vad. Tror det är supinatorn som är sur.

2 x 20 reps

3 kommentarer:

krgi sa...

Vi får helt enkelt öva på Snatch på söndag, bra jobbat med resten av passet!!

Mattias sa...

Det är kul att se att man fungerar olika på det mentala planet.

Jag skulle mycket hellre köra fem varv á 10 reps eller ännu hellre 2 varv á 25 reps per övning eftersom jag då inte hela tiden påminns om hur jobbiga övningarna är när man byter. Mera "jämna plågor" ;)

Tack för alla tips förresten!

Jonna sa...

Stina: Japp, tänkte det! Kanske kan få Mads att ta en titt eftersom han ändå är i gymet!
Mattias: Hmmm... jag tycker det är värre att veta att jag kommer behöva bryta än att lägga mig på en nivå där jag vet att jag borde klara det obrutet med lite vilja! Sen blir ju även jobbiga övningar hanterbara om man bara behöver göra några stycken!