onsdag 22 december 2010

Snedbelastning med Jenny

Mötte upp Jenny på gymmet igår för att köra lite umgänges-träning. Det är sällan vi lyckas få till ett pass, så när det väl händer är det extra kul! Jag har hjälpt Jenny lite med hennes sneda kropp så det blev fokus på snedbelastning i passet.

Tanken var 5 varv, men då jag ligger inne med brutal sömnbrist (Saga tycker att det är bra att gå upp innan halvfem...) så pallade inte kroppen och jag vek ner mig efter 3 varv :(

5 rep: pushpress till OH lunge hö+vä, push jerk till OH lunge hö+vä 25 kg
(kolla videon på Jenny nedan)
5 KB snatch 16 kg
10 pull ups


PP, OH lunges, PJ, OH lunges from Jenny Jacobsen on Vimeo.

Underskatta inte hur tung den första kombinationen är!! Jenny som är grymt stark i axlar provade på 40 kg, men bestämde sig för 35 kg och gick ändå ner till 30 kg halvvägs in i passet. Jag var mer än nöjd med mina 25 kg!!
Jag har ju fortfarande ont i min armbåge, så det var mycket överraskande att KB snatch funkade :) Nu hamnar kattlebellsen i bagageluckan ner till Skåne!! Provade inte svingar, men det kanske funkar det med...
Häfting uppkörningsvarning i KB snatch kombinerat med pull ups!

P g a överbelastningsproblematik i fötter/vader sen diskbråcket så har jag inte hoppat särskilt mycket hopprep sista åren. Hittade ett hyfsat rep och tänkte jag skulle hoppa lite fler double unders än de 40 jag tidigare kört i spinning skor...

50 var lagom, sen blev jag trött...
och så 50 till...
men tredje varvet fick jag inte till :(

1 kommentar:

Martina sa...

Mysträning verkar vara din nya grej ;)Verkade vara ett riktigt roligt pass typiskt att jag "sitter fast" på jobbet så jag inte kunde vara med!