lördag 11 december 2010

Hopp på höjden

Åkte in till Nordic för att köra ett pass i fredags. Det blev höga box jumps och en cirkel.

Box jump
65 cm - 5
70 cm - 5
75 cm - 2
78 cm - 2
81 cm - 1
84,5 cm - 1

Ryggen gillade inte den komprimerade landningen på 84,5 cm, fast det släppte som tur var direkt. Nästa gång ska jag se till att ha en bredare landningsbas än vad staplade viktskivor ger. Kan nog få till ett par centimeter till bara av att kunna bredda fotpositionen! Vet inte om det är ett hyfsat resultat, men för att aldrig provat förut och inte direkt tränat på höjdhopp sen operationen så är jag väldigt nöjd:)

5 varv:
5 pull ups
10 explosiva armhävningar över låda
20 split jumps

Jag kör inte på tid sen ett tag tillbaka då jag känner att kroppen inte riktigt är på min sida. Kunde dock inte låta bli att snegla på klockan eftersom den ändå tickade... ca 9 min tog det i ett väldigt lugnt tempo.

Inga kommentarer: