måndag 20 september 2010

Risig - men PB!

Har känt av halsen ett par dagar nu och hade bestämt mig för att vila ifrån träningen. Skulle dessutom behöva få ryggen justerad av Claes, men vet inte när vi ska lyckas få till det :(

Jobbade sent på gymmet idag och var på väg hem när jag gick förbi Stinas klient Jocke som stod och nötte kipping pullups. Han undrade hur många strikta jag gör. Hmmm... ingen aning och inte så sugen på att prova.

Stina kom förbi och ville köra ett par kippar framför mig. Hon satte PB på 11 st! Starkt. Dessutom tror jag att huvudets negativism börjar ge vika. Jag tyckte att det var lika bra att prova och se hur många jag kunde få till oxå!

Alltså, helt ouppvärmd, iklädd PT-tröja och med en ond hals till på köpet...

30 st

Mitt förra rekord var på 26, helt utan stopp. Den här gången vilade jag hängande ett par gånger. Ungefär 23-2-2-1-1-1. Höll på att lägga av redan vid 10. Kändes tungt och axlarna är inte på topp. Vilken tur att jag fortsatte :)

5 kommentarer:

Jenny sa...

Stort grattis!!! Vilken tjej:-)

Martina sa...

Haha du är grym! Dax att sluta gnälla nu och inse att du inte är så dålig som du tror? ;)
Grattis!

Jonna sa...

Det här med dålig är ju så klart relativt... Fast jag är tacksam att det verkar som om det börjar funka med rygghelvetet! Tack i alla fall hörr ni!

David Englund sa...

Så som du tränar nu fungerar ju riktigt bra, fortsätt så! Snart får vi köra en bodyweight fran tillsammans igen? :)

Jonna sa...

Haha, du menar så lite som möjligt och bara med punktinsatser ;)