fredag 9 juli 2010

Totalt haveri!

Så jävla förbannad! Halkade med mopeden på en enorm dieselfläck i onsdags morse på väg till gymmet. Som tur var hade jag långärmat och långbyxor. Slog i vä armbåge och fick ett rejält brännsår. Även vä knä och hö armbåge tog stryk. Inte ens att tänka på träning. Kunde i princip inte röra vä arm :(
Vaknade med nackspärr i torsdags och började misstänka att kroppen tagit mer stryk än jag märkt. Bestämde mig för att provträna på eftermiddagen - inte många smärtfria rörelser :( Riktigt ont i vä axel och ett blåmärke ovanför hö höft. Axeln oroar mig mest, då jag knappt kan få på och av tröjor. Givetvis har sjukgymnasten gått på semester så jag kan inte få en bedömning av skadan heller. Vet inte om jag har ont pga att axeln fått en smäll eller om jag har sträckt något.

Så jävla surt! Skulle dessutom kört PT med Mads idag, men det känns inte som någon större idé...
I morgon åker vi till Viken för en månads semester. Jag har förvisso möjlighet att träna på SATS inne i Helsingborg, men det är oftast ett för stort projekt för semestertider. Istället kommer jag att träna på Sans och Balans 500 meter hemifrån! Kvinnan som driver stället gick jag en utbildning tillsammans med för typ 8 år sedan, så jag mailade och frågade om hon var intresserad av ett gästspel med CrossFitpass i utbyte mot fri träning för mig. Jodå! Så nu kommer jag att köra två pass varje onsdag och i övrigt har jag fri tillgång till både klasser och gym :) Måste bara se till att bli av med alla skador...

Bestämde mig för att följa med och kolla när Stina körde med Mads och det var väl värt tiden! Eftersom jag egentligen borde städa och packa så kan man ju alltid lägga några timmar på bildredigering istället... Superbra jobbat Stina!

Håll till godo!

1 kommentar:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!