tisdag 19 april 2011

Tryckkokare!

Jag har länge haft två köksattiraljer på min önskelista. Det ena är en "slow-cocker/crockpot" och det andra är en tryckkokare. De ligger bägge i prisklassen 1000-2000 kr och då kan det kännas omotiverat när man faktiskt klarar sig med de vanliga kastrullerna.

Men just tryckkokaren halverar oftast tiden för tillagning av grytor, grönsaker mm och används flitigt inom "the paleo-community". Oftast kan man bara slänga ner allting på en gång och sen är det klart på nolltid :)

Det har märkts att även intresset här hemma i Sverige ökat då jag bland annat sett inslag på TV4 Godmorgon.

Och titta vad jag hittade idag!


IKEA har fått in en tryckkokare i sitt sortiment! För 499 kr! Jag åker ikväll :)

Tänker passa på att uppdatera altanen samtiditgt!

6 kommentarer:

David Englund sa...

Grymt, tack för tipset!

krgi sa...

Aha, det ska jag investera i!

Mattias sa...

Coolt! Nu ska det testas Pulled Pork-varianter!!

Jonna sa...

Fram med recept bara alla ni engagerade!

Anonym sa...

Funderar på den där tryckkokaren från Ikea, är den bra, hur verkar kvaliéen? Jag har precis köpt en slow cooker från amazon.uk, väntar den snarast. Trevlig blogg för övrigt, hit kommer jag fler gånger. Tack!
Rebecca Lindfors
rebeccalindfors@hotmail.com

Unknown sa...

I'm without a doubt satisfied to say it’s an thrilling publish to study. i examine new facts out of your article, you are doing a awesome mission.you could test our offerings
php training in Indore
web designing training in Indore
autocad training in indore
Digital marketing training in Indore
graphics designing training in indore
Java training in indore