söndag 17 april 2011

Amrap tunga pull ups!

Sa för någon vecka sen att jag skulle ge mig på att maxa i pull ups någondag - det var innan jag klivit på vågen och insett hur tung jag blivit... Vägde in på 80 kg i morse, vilket innebär att det är dags att dra i bromsen på matintaget de sista 10 veckorna...

Mötte Jenny, Martina och Louise på gymmet. De andra tjejerna skull köra mainsites WOD, fast jag avstod då ryggen sa ifrån i morse då jag var på tippen och slängde skräp. Har en del känningar i SI-leder nu, men det kan bero på stretchbehov av sätet till viss del.

UV
2 x 500 m rodd
2:10
1:57

Rörlighet, ohs, pull ups, toes to bar (funkar fortfarande!)

Ringdips
1-1-1

Sen var det ju bara att ge sig på den där amrap'en då...



20 stycken! Jo då, jag är nöjd - fast det var illa tungt! 10 kilo tyngre än när jag satte PR på 30 st i höstas, så det är väl ungefär vad man kan vänta sig.

Sen blev det en lätt/långsam cirkel (var ganska trött efter pull upsen):
5 varv
5/5 KB snatch 16 kg
5 front squat 30 kg
5 push jerrk 30 kg

Tid:12:45
Snatch var tveksamt för ryggen idag eftersom jag svingar dem. 5:or i front squat och jerk var väl lätt/väl få.

Sak samma! Jag är nöjd med dagens prestation. Hade hoppats få till ett par kippar i toes to bar, men händerna var klara med att hänga i räcket för dagen, så det får bli en annan dag :)

7 kommentarer:

Claes sa...

Grattis till en sjysst prestation!
20 pullups i 29 veckan är imponerande på riktigt;-)
Säg till om Du vill ha hjälp med sätesmuskler och SI leder innan Du drar på påskledighet, kan bli lite tigh men vi fixar det på nåt sätt!

Kram / C

Jonna sa...

Tack Claes! Ja, jag skulle eventuellt behöva lite hjälp - om inte annat så för att släppa på en häftig låsning i bröstrygg! Ringer dig!

Martina sa...

Som jag sa igår..du ÄR min idol!! Grymma tjej..OM jag någon gång får för mig att bli gravid ska jag vara lika cool som du :)
Kram och grymt bra jobbat!

Jonna sa...

Cool... hmmm, det är ganska långt ifrån hur jag känner mig! Tackar återigen för dessa ord! Kram

krgi sa...

Skitbra jobbat!!
Är du gravid eller...??

Claes sa...

Ok, hör av Dig!

20 pullups är för övrigt bra oavsett graviditet eller inte... Vi måste hinna med att köra ett pass snart - jag går mer och mer ifrån den tunga träningen till förmån för metcon.
Skulle va "kul" att bli pressad genom nån elak cirkel;-)

Kram / C

Jonna sa...

Sina: bara lite ;)
Claes: taget!