söndag 9 januari 2011

Lite rörigt...

Började dagen med världens bästa frukost. Sädfritt rostat bröd med skinka, senap, ost och grönsaker - och glöm inte salta och peppra!!


Mötte upp Janne & Stina i Alvik för lite lugn träning. Jag hade planerat utfall med alternerade axelpressar och OH situps. Stina tyckte vi skulle köra pull ups oxå och så blev det. Jag har precis läkt i handen, men är fortfarande öm, så jag startade ganska få pu, för att inse att hela passet skulle bli för lätt och jag inte gjorde något åt det! Därav röran...

5 varv:
Pull ups  7 - 8 - 9 - 10 - 11
Utfall m alt OH press 12 kg  5/5 - 6/6 - 7/7 - 9/9 - 10/10
OH situps 16 kg  10 - 11 - 12 - 14 - 15

Tappade bort mig lite i räkningen... tanken var att öka med en rep varje varv, men det gick visst inte så bra. Ja ja, jag är i alla fall nöjd för att jag körde sista varvet, då jag var på väg att lägga av för att jag var rädd och köra upp! Vi körde i cirkel och tog det lugnt. Har ingen aning om hur länge vi höll på. Körde förresten med ankrade fötter i situpsen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Brödet är fantastiskt gott, men jag äter FÖR mycket av det när det finns = )
Dina pullups är det ju inget fel på! Hur bra som helst ju!

Jonna sa...

Jenny, frys in i skivor!! Frysen är min bästa vän! Nej ryggen duger, men händerna suger :(