måndag 3 januari 2011

Äntligen vardag!!

Härligt med lite struktur och rutin i livet! December är absolut den värsta månaden på hela året för mig. Det är bara en enda lång synd! Men nu är det slut på pepparkakor, glögg och annat julgodis. Fantastiskt att vara tillbaka på jobbet och få lunchen serverad (även om maten var riktigt dålig innan jul...), Saga på dagis och möjlighet till "riktig" träning :)

Hann in till sju klassen på Nordic med Mads i morse (trots att Saga absolut inte ville vakna!)
På schemat stod 3:or i squat cleans och Elisabeth (21-15-9 squat clean och ring dips). Men det funkar inte med min arm, så det blev till att hitta på annat.

Började med OHS, men gick över till front squats.

OHS
30 - 35 - 40 kg
5 - 5 - 5

Front squat
40 - 50 kg
5 - 5

Riktigt trött idag, så jag valde att köra en kortare cirkel:

15-12-9
Front squat 40 kg
Pull ups

Tid: 10:20
Som vanligt lugnt tempo. Ovant med framböj. Har inte kört alls mycket knäböj sen disken rök. Pull ups bara tungt - och förbannat ont i händerna! Märks att jag inte kört på ett par veckor. Nöjd att jag kom undan med bara en uppkörning...

6 kommentarer:

Martina sa...

Jag förstår inte hur ni bär er åt som tränar så där tidigt! Mig ger det absolut ingenting,jag är mer död än levande den tiden. Kommer ihåg mina år som simmare när det skulle tränas vid 05,15 på morgonen helt galet! jag höll på att drunkna :)

Jonna sa...

Ja, fast med en 4-åring som vaknat mellan 4 och 06.30 i 3 år så är kroppen van... Och om inte annat så blir det gjort!!

Unknown sa...

Jag lääängtar till gymet!!! Roar mig med en segdragen förkylning och roar mig med att läsa om andras träning;-)

Jonna sa...

Linda! Hoppas du blir frisk snart!! Sen vet jag inte om just min träning roar så mycket...

Claes sa...

Snyggt jobbat med OHS på 40kg!!!
Även om träningen inte alltid får oss att jubla är det i alla fall bra mycket bättre än att inte köra alls;-)

Håller med 100% att det är skönt med avklarade helger....

Jonna sa...

Claes: fast jag var långt ifrån den 3:a på 55 kg jag körde innan jul :(