onsdag 8 juni 2011

Still got pull ups!

Efter 2,5 veckas frånvaro ifrån gymmet hade jag inga höga förväntningar på hur kroppen skulle svara. Det är nu tre veckor tills jag snittas och jag har ju sagt att jag ska ge mig på ytterligare ett maxförsök i pullups innan dess. Fast då måste man ju träna lite...
Lyckades glädjande nog få med Sveriges mest vältränade Jenny (det fins väl ingen som missat att hon tagit sig till CF Games?!) till Nordic för att hänga lite och motivera om inte annat! Väl var nog det, för jag var hyfsat ostrukturerad! 

Konstaterade efter uppvärmning att vä SI-led bråkade och uteslöt därför allt som påverkar länden.

UV:
500 m rodd
töjningar, rörlighet, backsquat, OHS, armhävningar, pull ups

10 varv:
3 pull ups
5 armhävningar (full djup)
10 gående utfall

Tid: 13:37
Mycket makligt tempo, men det var brutalt varmt och jag kände inte direkt något behov av att trycka på :) Måste ju passa på att prata lite med mästaren oxå!
Allt obrutet. Nöjd med att jag faktiskt totalt sett gjorde 30 pull ups :) Armhävningarna var till och med lite lätta i början... Utfall definitivt inte några problem.

Inga kommentarer: