fredag 20 maj 2011

Amrap med hopp & skutt!


Träning på jobbet igen. Skulle verkligen behöva komma iväg till Nordic för att köra pull ups! Fasar över vad den ökade tyngden kommer att göra med mitt nästa maxprestationsförsök. Jag går in i vecka 34 på söndag och snittas i vecka 39, så det blir till att försöka bli lite starkare tills dess... 
UV:
500 m rodd
Dagens utmaning:
4 min amrap 
8 sit ups
8 box jump (40 cm)
2 min vila

4 min amrap
8 DB pushpress 12 kg
8 split jumps
2 min vila

4 min amrap
4/4 dumbell snatch 12 kg
8 push ups

Resultat:
Del 1: 4 varv + situps + 2 box jump
Del 2: 4 varv + 6 push press
Del 3: 3 varv + DB snatch + 2 push ups

Situps börjar bli lite bökigt! Får inte riktigt plats i toppläget. Box jump hade funkat på 45 cm också, men det fanns inte möjlighet att bygga till den höjden. En sak är dock säker, de är varken smidiga eller tysta :)
Split jumps funkar. 12 kg vara alldeles för lätt i DB snatch, men å andra sidan var armhävningarna brutala, så om jag gått upp i vikt där så hade jag nog lidit ännu mer i armhävningarna!

Ganska nöjd med veckans träning!
OHS känns stabila, hanstående är inga problem och box hopp känns fortfarande ok :)

Trevlig helg gott folk!

2 kommentarer:

Martina sa...

Hmmm... är du säker på att du är gravid?! Då tränar man inte sådär har jag hört..skämt och sido..du är fantastisk vännen! :)

Jonna sa...

Jag hoppas verkligen det - annars har jag skaffat mig en bukfetma ifrån helvetet!