söndag 25 april 2010

Slut på ursäkter!

Det var längesen jag skrev här... Det senaste året har varit smått deprimerande. Både den psykiska och fysiska hälsan har varit i botten.

Det som varit tyngst rent kroppsligt är diskbråcket jag råkade ut för på julaftonsnatt 2008. Efterförljande operation tog i alla fall bort smärtan, men vägen tillbaks har känts omöjligt lång :(

Jag har varit starkt begränsad i vilka övningar jag kan köra, och kanske lyssnat lite för mycket på kroppen. För ca två månader sen så bestämde jag mig för att skifta fokus. I stället för att fokusera på det som inte funkar så började jag fokusera på det som faktiskt funkar. Resultaten har inte uteblivit. Jag har ökat mycket i både styrka och kondition.
Från att varit övertygad om att jag aldrig någonsin skulle kunna svinga 16 kg igen eller köra marklyft så har jag nu gjort bägge dera.
I fredags körde jag marklyft för första gången på nästan två år. Med tanke på att jag inte kunde plocka upp en stång med 30 kg för ett par veckor sen så måste jag nog säga att jag är ganska nöjd med passet...

1000 meter rodd

OHS 5:or
30 - 35 - 37,5 - 40 kg
Tungt på 40 kg, men med lite vilja så...

DL 10:or
30 - 40 - 50 - 60 - 70 - 75 kg
Tungt på sista 10:an. Ryggen känns, men är under kontroll :)

Det absolut bästa är att jag inte kännt av ryggen det minsta påföljande dagar. Det verkar som om baksidorna är det enda som tagit stryk :)

Inga kommentarer: