tisdag 9 augusti 2011

Status: oformlig



Nu är sommaren över (!?) och Tyra är snart 6 veckor, så det börjar väl bli dags att komma igång igen. De säger visserligen att man ska vänta 8 veckor med träning, men min rygg är löjligt instabil! Jag måste helt enkelt få igång de avklippta och isärslitna magmusklerna omgående!! De promenader jag sysslat med under sommaren har varit en bra start då belastningen som vagnen medför hjälpt till att få igång magmusklerna, men det behövs lite mer för att kunna komma tillbaka till pre-graviditets form och gärna långt mycket bättre än så. Jag hoppas att jag faktiskt trots graviditet lyckats förbättra min styrka runt diskbråcket och är spänd på att se hur långt denna slitna oformliga klump kan komma igen!

Stina & Janne skulle träna i Alvik igår, så jag passade på att åka dit samtidigt. Planen var att mest ligga på rulle, men jag har ju lite svårt att hålla fokus när det kommer till rehab...

Värmde upp med rodd:
2 x 500 m
2:03
2:00

Roddmaskinerna i Alvik är i löjligt dåligt skick och jag kan inte ens i ett maxdrag komma ner till 1:50, vilket annars inte brukar vara något problem. Men visst, jobbit blir det ju för det är ju till att slita som ett djur för att komma ner mot 2:00...

Stina övade HSPU och jag kunde inte låta bli att prova. 2 stycken fick jag ur mig med en 5 cm kudde under huvudet. Ganska nöjd med tanke på de plus 8-10 kg så där som jag ligger på jämfört med normalt. Sen har jag ju bara stått på händer senaste halvåret-åtta månaderna.

Kunde inte låta bli att köra en liten cirkel...

4 varv:
10 knäböj
5 armhävningar
10 utfall
4 negativa HSPU

Därefter stabträning på rulle och lite statisk mage.

Antar att man får vara nöjd med det lilla :)
Känner av runt kejsarsnittet att jag bråkade med kroppen igår, och så känns förstås benen...

En gång - ingen gång!
Bäst jag försöker komma igång med både träning och rehab på hemmaplan omgående!

4 kommentarer:

krgi sa...

Så härligt att du är tillbaka igen!
Nu jävlar kör vi så det ryker!
:-)

Jonna sa...

Haha! Japp nu kör vi :)

Claes sa...

Välkommen tillbaka till träningen!!!
Om Du vill kan vi ju köra lite rehab ihop - jag har ju min vä arm som fortfarande bråkar och måste ta det rätt lugnt...kan ju vara roligare att om vi är två som "maskar avsiktligt" samtidigt istället för var för sig;-)
Tycker för övrigt att Du gör helt rätt som kommer igång, tiden som krävs för läkning är individuell och jag tror absolut inte att Du tar skada, snarare tvärt om med tanke på ryggen!

Kram / C

Anonym sa...

Jag har också fått diskbråck, vilket helvete säger jag bara. Det är inspererande att läsa om dig och din väg tillbaka. Lycka till med lilla Tyra. /M