söndag 13 mars 2011

Helt sänkt!

Tredje passet på lika många dagar. Det är bra jobbat för att vara jag :) Ingen särskild träningsvärk att tala om heller. Som vanligt helt oplanerad inför dagens vända till Nordic. Började som vanligt med rodden.

VU:
500 m rodd 2:12
500 m rodd 1:56

Jag vilar nog uppemot tre minuter efter första omgången rodd. Det är grymt vilken skillnad det är i kapaciteten efter ett uppvärmningsset!

Rörlighet. Fokus quadriceps och iliopsoas. Det är något som bråkar i hö ljumske och jag kommer inte åt det :(

2 x 10 marklyft 40 kg
2 x 10 push press 20 kg

Sen en cirkel:
5 varv:
10 marklyft 60 kg
10 pushjerk 30 kg
20 sit ups
10 armhävningar (full djup)

Tid 18:48.
Det var segt och tungt idag. Marklyft gör mig flåsig! Allt obrutet, men inget direkt tempo mellan övningar. Sit ups funkar fortfarande alldeles utmärkt.

Hade tänkt köra double unders efter, men hade noll stabilitet i bålen, så jag hoppade det.

När jag kom hem la jag mig för att vila. Höll på att inte ta mig ur sängen när jag vaknade två timmar senare. Stel och trött. I morgon blir det definitivt vilodag!

Veckans matplanering har i alla fall hunnits med under eftermiddagen!


Måndag: Wallenbergare med blomkålspuré och sockerärtor
Tisdag: Snabbrimmad halstrad lax med äppel- och pepparrotssalsa
Onsdag: Grekisk färs med oliver, kapris och fetaost
Torsdag: Kycklingsoppa med bacon och svamp

Recept kommer allt eftersom!

4 kommentarer:

Martina sa...

Bra jobbat! Tre dagar på raken är fina grejor :)
Träna något i veckan?
Kram

Jonna sa...

I morgonbitti lutar det mot. Hinner inte efter jobbet :(

Martina sa...

Så du menar att jag måste masa mig upp mitt i natten?! Jaja jag ska göra ett försök att dyka upp,men någon klass tänker jag inte vara med på i mitt medvetslösa tillstånd!:)

Jonna sa...

Så blir det när man missar helgträningen! Jag hör av mig senare så att det verkligen blir någon träning i morgon - måste kolla hur det gick för Jenny med hennes första pass på över en vecka idag.