måndag 29 november 2010

Förra veckan...

Jo, jag tränade faktiskt förra veckan, fast det är egentligen inte ens värt att nämna här på bloggen...

I tisdags tränade jag tillsammans med Jocke Heving på jobbet. Hade en idé om att köra en cirkel med HSPU, ring rows och front squats. Ring row föll direkt pga min onda arm. Jocke hade redan börjat köra back squats så jag hängde på där. Vet att jag körde - eller försökte köra - backsquat för typ 3 år sedan med David. Det är en övning min rygg inte har tyckt om. Alltså så är jag brutalt ovan...

Jag nöjde mig med att köra 5:or på 50 kg. Obekvämt i benen, men ryggen pallar utan problem :) Ytterligare en övning att lägga till listan med sådant som bör göras oftare...

Jag slet som vanligt med HSPU. Fick i alla fall ur mig 3 i första setet, vilket innebar 2 i andra och sen tvärstopp!! La en kudde under huvudet och fick ur mig 6 okippade. Jag har insett att jag måste sluta med att ställa in mig på att kippa då jag tappar momentet i rörelsen eftersom det blir omstart ifrån golvet i varje press... Bara att kämpa vidare :)

I fredags körde jag en kroppsviktsbaserad cirkel som Henrik Kjellkvist hängde på.

25-20-15-10-5 av
armhävingar
hip extension
mountain climbers
utfall

Utfallen borde dubblats... men annars en ganska skön cirkel. Ända tills i helgen... Träningsvärk överallt!! Ben, bröst, obliquer, säte! Smått stapplig. Borde inte varit så illa, men det är klart - jag tränar ju inte överdrivet mycket just nu :(

Inga kommentarer: