lördag 9 oktober 2010

Gruppträning

Har tyvärr fallit ur träningen på sistone. Tappade sugen helt för ett par veckor sen. Som vanligt går det hand i hand med dålig sömn... Började mitt nya jobb på If i måndags och hoppas att det kommer gynna träningslusten att inte befinna sig i gymmet hela dagarna.
Har i alla fall kommit igång så smått igen i veckan.

I torsdags var jag nere på lunchen och körde en liten cirkel.

500 m rodd

Sen 4 varv:
10 OHS 20 kg
10 armhävningar
10 toes to bar

Tid: 8:19
Toes to bar blev med frånskjut då jag körde i smithen och den är för låg. Inget tempo att tala om.

Avslutade med 400 m rodd för att i alla fall samla ihop till över 10 min sammanlagd träning...

I fredags morse var jag med på ett spinningpass. Innan värmde jag upp med 30 power cleans med bara stång.

Idag mötte jag upp Stina, Martina och Jeanette på SATS i Alvik för lite träning. Värmde på spinncykeln ett par minuter. Sen körde vi en "grupp cirkel". En person på varje station, rotera när alla var klara. Det blev följande:

5 varv:
5 boxjumps 50 cm på 1 meters avstånd
5/5 KB snatch 16 kg
10 pullups
15 armhävningar

Ingen tidtagning, men tungt var det! Ont i huvudet också. För lite sömn och för mycket vin...

3 kommentarer:

krgi sa...

Jättekul pass idag, ser fram emot nästa!!

Martina sa...

Väldigt roligt var det! Köra snart igen?ja ja :)

Jonna sa...

Japp, köra snart igen!