söndag 18 juli 2010

Ny favoritövning!

Har nu inte lyckats få till någon träning alls de senaste 3 dagarna :( Det är något som bråkar i ryggen och jag sover riktigt illa. Att gymmet dessutom är stängt på helgen gör inte saken bättre! Bestämde mig i alla fall på att köra ett pass hemma idag :)
 
Gav min mor ett Jungle Gym i födelsedagspresent och lyckades efter lite mixtrande få till höjden på dem för att kunna köra en ny övning jag hittade! Det är egentligen en stavhoppsövning, och jag gjorde den lite lättare genom att springhoppa upp i den - vilket inte alls betyder att den blir lätt... Insåg dessutom några varv in att man kan göra den lättare eller tyngre beroende på om man på nedvägen drar sig in i en 90 graders vinkel i armbågsled eller bara släpper. Jag strävade efter den tyngre varianten och det kändes som om jag satte den i de flesta fall. Ska definitivt försöka filma den!

Här är den hängande varianten:



Min cirkel bestod av:
5 varv
10 "running" Bubkas
10 armhävningar
10 squats

Tid: 10:07
Armhävningarna kändes betydligt bättre idag. Bröt Bubkas lite här och där, kanske 1-3 ggr/set. Höjden på handtagen var precis vid handleden.

Har insett att jag är mycket mer benägen att sköta kosten om jag tränat under dagen. Alltså - ett minipass åtminstone/dag!

1 kommentar:

krgi sa...

Vilken rolig övning!!

Bra initiativtagande med ett minipass om dagen. Det är ju eg såå enkelt!!
Hoppas ryggen känns bättre..