tisdag 13 juli 2010

Man tager det man haver!

Tog mig iväg till gymmet idag - helt oinspirerad sen gårdagens pass!
Bestämde mig för att utnyttja kabelmaskinen de har, som faktiskt måste anses vara världens bästa :) FreeMotion. Otroligt mjuk och följsam.

WU
10 min crosstrainer

Sen en cirkel i kabeln.
5 varv
Enarmspress hö/vä 25 kg
Enarmsdrag hö/vä 30 kg
High wood chop 35 kg

Tid: 20:26

Riktigt varmt i den lilla, lilla PT-studion. Flåset lite begränsande... kanske... så här i efterhand så var det nog mest värmen!

Kroppen känns faktiskt helt ok efter gårdagens pass. Antar att de 45 sek intervaller man kör i cirkeln - vilket leder till mellan 20 och 30 repetitioner är något kroppen känner ganska väl igen ;)

Kör första CrossFitpasset i morgon. Vet fortfarande inte hur jag ska lägga upp det då jag är starkt begränsad i utrustningen. Det kommer troligtvis likna CrossFit STHLMs pass. Får vänta och se hur många som är anmälda!

Räknade i alla fall till 105 kg vikter plus en 15 kg stång i PT-studion idag, så något vettigt kan man säkert få ihop:)
Största funderingen just nu är hur det ska gå med pullups-styrkan då det inte finns en chinsstång inom räckhåll! Får nog ta en sväng in till SATS Helsingborg för att kolla vad de har - har dessvärre inga höga förväntningar :(

18.15 - naturgodis
19.00 - pasta, tomatsås, bacon, svamp, vin
23.00 - tunna kex, grönmögelost

Inga kommentarer: