lördag 31 juli 2010

Explosivitet

Börjar ledsna på att träna själv. Fullkomligt oinspirerad :(

Har pga taskiga vader, fot och häl (efterföljder av diskbråcket) inte kört särskilt mycket hoppträning sen jag kom igång igen med träningen. Antar att det är dax att börja testa lite...

15 min crosstrainer
3 min/nivå: 12, 14, 15, 16, 17

5 varv:
10 explosiva armhävningar över step (sida-sida)
10 squat jumps upp på step
10 weighted situps 12 kg

Tid: 9:55
Man kan ju lugnt säga att armhävningarna blev allt mer oexplosiva ju längre in i passet jag kom... Bröt alla set 1 gång förutom första som var obrutet. Hoppen kändes förvånansvärt bra! Får se vad kroppen säger i morgon.

4 kommentarer:

David Englund sa...

Vi får ta igen det med några pass! Fin squatstance du har fått till! Ser ut som att du avlastar högerbenet lite med höften till vänster.

Jonna sa...

Jag mer eller mindre sitter på lådan... Försökte bara hålla posen för att visa bottenläget i sq jumps :) Tror dessutom att vinkeln ställer till det lite... Asnöjd att hoppen funkade!!

krgi sa...

Ska bli skitkul att träna ihop då kommer upp till Sthlm igen!!

Jonna sa...

Tack ni bägge!! Då behöver jag inte oroa mig för att jag kommer att få ta igen det halvdanna tempot jag hållit här nere ;)