onsdag 28 juli 2010

Handgående

Hyfsat velig i vad jag skulle köra för pass idag... Började i alla fall med kondition.

21 min crosstrainer
3 min/nivå: 12,13,14,15,16,17,18

Därefter 4 varv:
10 utfall med 2x12 kg KB ( i mitt fall ca 10 meter)
Handgående tillbaka
20 situps
Handgående tillbaka

Tid: 11:29
Eftersom jag improviserade fram detta och hade lite bråttom så missade jag sista handgåendet :(
Lite meckigt med upplägget, men när man väl fått ordning på det så är det bara att köra! Hyfsat nöjd med att jag klarade tre av sju sträckor handgående utan att bryta :) Övriga 1-3 stopp. Och ja - händerna går i där de var när man föll...

Dagens CrossFitklass bestod av följande:

25-20-15-10-5
KB utfallssteg m rotation
Sträckbänk m KB
Squat jumps
Push ups
KBS



Avslutade dagen med en kvällspromenad på 4 km. Räknade ut att jag nästan klarar 6 km/tim nu. Det tar sig med andra ord :)

Inga kommentarer: