fredag 20 augusti 2010

PT-Mads

Började dagen med en mycket trevlig promenad på 3,6 km i Älvsjöskogen tillsammans med Jenny.
Sen lite jobb och sen ett efterlängtat PT-pass med Mads tillsammans med Stina:)

Ok, ibland kan det vara bra att bli tvingad till saker och ting... Jag har ju verkligen inte hoppat på länge, men det skiter Mads fullkomligt i... Det är ju bara att modifiera om det behövs, och det har jag ju lite svårt för att acceptera... Så här såg passet ut:

WU
Box jump 45 cm. Börja med vanliga hopp för att sen flytta allt längre ifrån för att slutligen starta hoppet 120 cm ifrån lådan.

Stod länge och tvekade innan första hoppet då ryggen svajar brutalt om jag inte överdriver bålstabben - fast när jag väl kom igång så gick det ganska bra. Faktiskt bättre för ryggen ju längre ifrån jag kom. Blir inte lika stor belastning i rygg då armpendlingen inte går lika högt upp när jag satsar mer på längd än höjd. Tog mig i alla fall till slut ut till de ordinerade 120 cm. Stina lyckades också efter stor vånda komma igång med hoppen! Bravo. Det är verkligen bara huvudet som bråkar där...

Sen en cirkel:
5 varv
10 box jump (45 cm) på 120 cm avstånd
vila 30 sek
20 KBS till ögonhöjd 20 kg, starta med en armhävning med bägge händerna på KB
vila 30 sek
10 OHS med en 10-kilos viktskiva
vila 30 sek

Vilan gällde räknat från den som är klar sist med föregående övning.
Hoppen gick faktiskt riktigt bra och var det som var minst ansträngande. Dock lugnt tempo för att inte tappa bålen.
Min handled klarade inte av 20 kg svingar, så jag bytte till 16 kg. Det hjälpte inte, så jag släppte högern och körde enhands. Ont i uppkörningarna så jag var tvungen att byta hand halvvägs - och det var inga problem med handleden. Helt stört!! Kan ha att göra med den ökade anspänningen som krävs för att hålla vikten då man bara använder en hand och därför stabiliserar i handled bättre?!
OHS med viktskiva suger. Trångt och krångligt men inte särskilt tungt.
Ganska snällt pass, inte så flåsigt, inte så tungt :) Det tog oss ca 18 minuter.

Var tvungen att hoppa lite till efteråt för att se om jag kunde flytta bak ytterligare. Kom till ca 150 cm ifrån lådan :) Mycket nöjd.

Sen fick vi köra get up med stång. Första gången för mig. Mkt bra tekniktips ifrån magistern!
10 kg 1 vä/ 1 hö
15 kg 1 vä /1 hö

Det var inte särskilt tungt... Upplever 16 kg KB get up som brutalt mycket tyngre - fast nu var det ju evigheter sen jag körde sist.

Sen övade jag lite handgående. Försökte ta mig ifrån receptionen till tavlan, men föll en dryg meter innan jag var framme. Surt :(

Sen fick Mads öva handstående, vilket han klarade galant bara han fick reda på hur! Lite träning på honom och sen ligger man i lä... Bäst att ta tag i den där gymnastiska styrkan som David ordinerat!

Tack för idag alla vänner!


Nu ska jag vårda min trötta ländrygg och avundas Jenny & Mads som har fredagsmys med godis! Alltför tidigt i min separation med det söta för att ens kunna smaka :(

1 kommentar:

Jenny sa...

Receptionen till tavlan!? Hur bra som helst ju!