fredag 13 augusti 2010

ButterFly PU

Trött efter att ha blivit väckt av Saga alltför många nätter på rad. Var verkligen inte upplagd för träning idag, men bestämde mig ändå för att köra PT-passet med Mads.

Det var back squat som stod på schemat för dagen. Jag har inte kört knäböj med vikt på över två år.
Vi övade mest teknik på låga 20 kg, vilket inte betyder att det är lätt. Tufft i axlarna.

Därefter körde vi pull ups. Jag jobbar på mina butterfly pull ups och har svårt att hitta rytmen. Det är verkligen till att vända på kakan jämfört med vanliga kippar. Fick i alla fall till 3 på raken. Mads hävdar att jag har många fler och att det bara är rytmen som behöver nötas in. Fast det får vänta, då jag precis efter att ha sagt "satan, vad ont jag har i händerna" körde upp bägge handflatorna på en gång :(

Här instruerar Chris Spealler ButterFly Pull up:



Avslutade med att prova på att lägga lite vikt på stången i knäböjen. Körde en lätt 2:a på 50 kg. Kändes ok med ryggen. Ingen super favorit, då det finns mycket som kan gå fel ryggmässigt.

Stannade en sväng på SATS Hornstull och körde 20 min cross trainer. Det var så länge som plåstren satt kvar i värmen.

Inga kommentarer: