söndag 2 januari 2011

Kipping T2B :)

Saga och Rasmus var på kalas i eftermiddags, så jag passade på att hänga med Jenny till Nordic för att röra lite på den motvilliga kroppen. Hade inga stora förväntningar på prestationen och resonerade fram en cirkel som kändes lagom.

Först lite uppvärmning och sen:

6 varv:
3/3 KB snatch 16 kg
6 toes to bar
6 box jump 60 cm
6 armhävningar med klapp

Tid: 15:17
Mycket lugnt tempo. Kroppen gnisslar väl mycket just nu... rostig helt enkelt! Lyckades för första gången kippa mina T2B!! Skitnöjd milt sagt :) Inser att spärren definitivt inte sitter i styrkan, utan i mitt huvud... misstänker att diskbråcket kan ha en del med det hela att göra. Box jump på höga lådan går bra och armhävningarna kördes obrutna.

Här kör Martin Altmark först kipping knees to elbows och sen kipping toes to bar:


Kipping toes to bar from Martin Altemark on Vimeo.

Väl hemma satte jag i mig en halv plåt med falska parmachips! Så gott. Receptet hittar du här! (Saga tyckte oxå det var gott - hon kunde inte låta bli att sno medan jag fotade...)

2 kommentarer:

Claes sa...

Kul att kippandet börjar funka, bra jobbat!
Måste kolla hur det ska gå till nån gång - mitt nervsystem fattar inte den rörelsen;-)

Kram / C

Jonna sa...

Det trodde jag inte mitt havererade gjorde heller, men det blev för tungt att gunga igång varje rep, så då bara kom de!!