lördag 8 januari 2011

Wall climbs och grym majonnäs!



Jenny hittade den här på mainsite. Och det lät ju kul... Men fy satan vad tungt det var!! Vi mötte upp Martina på Nordic för att köra passet ihop.

Five (tre för mig) rounds for time of:
10 Wall climbs
10 Toes to bar
20 Box jumps 50 cm

For the wall climbs, start with your toes and chest on the deck, walk your feet up the wall until your chest touches the wall, and then descend back to the original position.



Tid: 15:48
Jag bestämde mig redan i första omgången wall climbs för att bara köra 3 varv. Har sovit illa ett par nätter och känner mig generellt sliten. Klättringen var grymt jobbig! Det första 4-5 gick hur snabbt som helst, men sen tog det stopp. Snacka axelstab! Tufft även i bålstabiliteten... Fick dessutom inte till mer än ett par kippar i TTB. Funkade bara inte, och hittade inte flytet i box jumps... Alltså mycket lugnt och långsamt :)

Efter passet skulle Martina öva på kippen, och då gick det såklart hur bra som helst!!

Sen blev det ett gäng double unders för att belastningsträna vader/fötter.

Handlade på ICA Liljeholmen på väg hem och hittade en fantastisk majonnäs! Färsk och ekologisk med (relativt) få ingredienser. Titta i kyldisken!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Ica Liljeholmen verkar bli en ny favoritaffär!
Kul att köra ihop idag! Och bra jobbat!!

Martina sa...

Vi är för tung för sådana här dummeter du och jag :D kul att köra ihop igen och härligt jobbat!

//Miss bigass :)

Claes sa...

Wall Climbs låter ju som nåt djävulskap i samma kategori som burpies och thrusters.
Lovar att jag ska prova nån dag när jag känner mig osårbar och behöver plockas ner på jorden brutalt och hårt...
Bra jobbat tjejer!!!

Jonna sa...

Men Martina, tänk så mycket extra träning vi får med vår extra vikt ;)
Claes: Fixar du lätt med dina hävstänger ;)

Mattias sa...

Wallclimbs verkar kul. Jag brukar köra något liknande, men har då fötterna i Slyngor (som TRX/Redcord/Junglegym) eller i ett par ringar. Grymt bra bål och axelträning. Se filmen i detta inlägg, http://www.functionalfitness.se/2011/01/tung-ovning-i-slyngor.html