tisdag 11 januari 2011

Tejpa uppkörningar & annorlunda cirkelsplit...

Hade helt glömt bort den här tejpningen! Ska definitivt provas!


Taping your hands for pull-ups from CrossFit Los Angeles on Vimeo.

Hade träningskläderna med till jobbet, men motivationen var någon annanstans! Som tur var ryckte en kollega tag i mig, så det blev träning trots allt :)

UV:
rodd, pinne

På tid:
100 knäböj
100 armhävningar
100 sit ups
100 bodyweight row

Kör så många obrutna repetitioner du kan, notera antal och gå vidare till nästa övning. När du kört 100 rep av en övning rullar du på med resterande.

knäböj: 50 - 35 - 15
armhävningar: 20 - 15 - 15 - 10 - 10 - 10 - 10 - 10
sit ups: 100
rodd: 20 - 15 - 15 - 10 - 10 - 10 - 15 - 5

Tog ingen tid då jag aldrig får träna ostörd på jobbbet. Arbetade igenom passet i ett lugnt tempo på ca 20 min. Bröt knäböjen mer än jag borde och taktikbröt armhävningar och rodd. Undrar om man får göra så... fast det är ju mitt passupplägg, så jag antar att jag får bestämma själv ;)
Behöver justera antalet sit ups och knäböj till nästa gång! Eller bli starkare i armhävningar och rodd...

Lev väl!

3 kommentarer:

Martina sa...

Intressant! Det där ska jag testa!
Vilken tur att du tog dig ann ett lätt litet pass när du hade motivationsbris! Knasfia! :)

Jonna sa...

Jo, men med alla "gubbar" i gymmet som frågar och tittar så kan man ju inte mörka allt för mycket! Fast jag är benägen att hålla med om att i alla fall rodd och armhävningar var för mycket! Vi får väl se hur kroppen mår i morgon... Nästa gång blir det nog andra övnignar :)

Claes sa...

Du får alltid bestämma själv och dessutom har snälla gotländska djur inte så mkt med träningsupplägg att göra;-)
Bodyweight pass kan va nog så griniga men Du är ju stark i både rodd och pushups så det är bara att köra så länge det känns ok!!!

Ska testa Ditt pass vid tillfälle...