tisdag 4 januari 2011

All grease...

Japp, det känns att jag varit på Nordic två dagar på raken! Ont ungefär i varenda muskelgrupp...


Låg vaken ett par timmar i natt och grubblade över Naturbetes köttbullar (som jag var sugen på, men visste inte fanns i kylen) och de övningar som står, eller troligtvis borde stå på min svaghets-lista. En massa otrevliga saker dök upp, men jag inser att det faktiskt är dags att på allvar ta tag i de delar som ligger efter till följd av diskbråcket.

Alltså blev det en väldig fokus på vader, baksida lår, säte idag (för jag hade ju ingen träningsvärk sen front squats igår...)

Hopprep, enkelhopp, varannat ben. Fokus på att hålla mig kvar på tå.
3 x 60

Double Unders
2 x 20

Enbensmarklyft med KB 20 kg stående på 8 cm upphöjning:
6/6 - 4/4 - 5/5

Sen en liten cirkel.
5 varv:
10/10 alternerade utfall upp på 13 cm kant
20 mountain climbers

Ingen tid. Bränner bra i framsida lår, men misstänker att insida och säte kommer att vara värst i morgon...

6 kommentarer:

Martina sa...

Tror absolut att lilla rumpen kommer att göra sig påmind imorgon :)

Jonna sa...

Återkommer med rapport!

Claes sa...

Ingen aning om att det går att köpa naturbetesköttbullar - är dom gluten- & spannmålsfria?

Kul att se hur snäll Du är mot benen;-)
När får jag se Dig på ett pass hos mig? Vi kör bakre kedjan rätt mycket med KB...

Kram / C

Jonna sa...

Claes:
Glutenfria - ja.
Sädfria - beror på hur strikt du är. Innehåller potatis, som Robb Wolf själv "cheatar" med ibland :)
70% kött i alla fall.
Träna ja... ska bara komma igång lite först - och läka uppkörningen!

Claes sa...

Sure, tack för info om köttbullarna

Hoppas Din hand är ok snart igen, det påverkar träningen så satans negativt att ha en hand som inte funkar....

Filar och smörjer Du för att förebygga?
Funkar för mig!

krgi sa...

Träning i helgen??