torsdag 9 december 2010

OHS - jävligt nöjd :)

Härom morgonen ringde Jocke Heving mig för att deklarara att han börjat jobba på sina over head squats. Han var hyfsat nöjd med att ha kört en 3:a på 55 kg. Givetvis vill han då veta vad jag tar i OHS, men eftersom jag varit hyfsat begränsad pga rygghelvetet så kunde jag inte ge något svar!

Alltså blev det OHS i gårdagens pass :) Hade med mig Henrik Kjellkvist som efter lite övning fick till riktigt snygga OHS trots diskproblematik och generell stelhet!

WU:
500 m rodd
pinne
OHS 20 kg

OHS:
10 - 30 kg
10 - 35 kg
5 - 40 kg
5 - 45 kg (hade ont om tid, så det var ju bara att slänga på 10 kg och chansa...)
3 - 55 kg

Som sagt, jävligt nöjd!!! 45 kg var verkligen inget problem och jag hade säkert kunnat köra betydligt fler repetitioner. På 55 kg är axlarna absolut värst! Bara att få upp stången och mecka om handpositionen är ett helvete... Fast här börjar både bålstab och ben att känna av vikten. Kul, kul! Måste ju vara bra för snatchen också - som jag ju inte kan träna med min trasiga arm :(

Pyttecirkel efter det som sitter härligt i baksida lår idag...
3 varv:
10 OHS 25 kg
20 hipextension

Borde kört på 30 kg i OHS. Hipextension osedvanligt tungt, fast jag höll lägre tempo än jag brukar.

P.S. Nej, Jocke var inte nöjd efter att jag smsat honom mitt resultat...

3 kommentarer:

krgi sa...

Klockrent!!

Jenny sa...

Vad bra du är Jonna! Kul att vi alla tre körde samma!

Martina sa...

Grymt Jonna!! Värsta OHS orgien på er :)