torsdag 28 april 2011

Cirkelträning på jobbet

Efter gårdagens misslyckade försök till träning då jag bara fick till lite axelpressar och jag dessutom glömde att jag skulle kompensera genom att köra get ups på kvällen så stod jag ju minst sagt i skuld på träningskontot.
Skickade iväg en inbjudan till kollegorna igår och hade fått 8 ja-tack i morse... Tufft med logistiken :(
Som tur var så kom det bara en deltagare till klassen som skulle hållas i salen, så instruktören bytte med oss. Snäll pojke :)

UV
500 m rodd

2 varv i par (växla övning när bägge är klara):
24 gående utfall m rot 10 kg
15 burpees

40 knäböj
handstående tills partnern är klar

15 chest-slap armhävningar
20 wall ball eller thrusters

15 box jumps
superplanka till partnern är klar

Det var ett kul men ganska jobbigt pass. Det blev en hel del vila då vi körde i cirkel, men det var nog bra för flera av deltagarna :)
Jag körde uppspark till handstående istället för burpees och vanliga armhävningar utan chest-slap.

Ligger ju också efter på det där get up passet! Får se om jag orkar klämma ur mig det i kväll...

3 kommentarer:

Luckystar sa...

Hej Jonna!
Kattis från Sans & Balans här.
Grattis till graviditeten, när är det beräknat??
Vi satt o kollade på sommarschemat o crossfit kom upp, vill, kan är det möjligt att du vill vara hos oss i sommar oxå?
ha det fint. var rädd om dej

mvh kattis

Jonna sa...

Hej Kattis!
Jag tror tyvärr inte att det kommer vara möjligt för mig i sommar :( Jag snittas den 30/6, så jag kommer att vara väldigt nyförlöst i juli. Vi kommer dock vara nere hela juli, så beroende på hur det går/känns så kanske jag kan gästspela några gånger!

Luckystar sa...

hej igen jonna! wow så spännande om det inte blir några pass kanske du kan komma in o säga hej o visa den lille/a??eller köra några pass med mig saknar crossfitten =) var rädd om dej o lycka till!
kram Kattis