lördag 12 mars 2011

Massa handstående & lite annat!

Tidig morgon på CFN idag! Tack Mads :)
Gårdagens pass kändes över huvudtaget inte i kroppen och för att ha sovit för lite så var jag ovanligt pigg! Hade inga direkta planer när jag kom dit, så det blev lite av varje!

UV
500 m rodd: 2:10
500 m rodd: 1:54 (bästa på väldigt länge!)

Generell rörlighet med betoning på ben/säte.

Sen:
5 min sparka upp i fritt handstående.
Växlade uppsparksben ungefär en gång i minuten. Lustigt att man på en minut kan vänja kroppen vid "fel" ben för att sen känna sig helt avig när man byter tillbaka till "rätt" ben!
Kul övning och väldigt nyttig! Man blir verkligen bra på att hitta rätt kraft i frånskjutet.

Cirkel:
4 varv (hade planerat 5...)
5 KBS 20 kg
5 pull ups
5 toes to bar

Hmmm... jag är väldigt tung! 5 pull ups på raken är ren vilja. 5 TTB finns inte. 3 går bra, sen blir det ettor. Vågar inte riktigt försöka kippa heller - känns väldigt långt borta just nu!

Ska se om jag kan tappa lite vätska denna veckan och sedan testa både pull ups och toes to bar igen nästa helg! Ett par kilo gör stor skillnad! Heja mig (och hoppas det är mest vätska som gör mig tung... högst osannolikt tyvärr!)

Som straff för att jag sket i sista varvet så tänkte jag maxa rodden en gång till. Psyket höll bara i 300 meter, sen fick det vara nog! 1:05 tog det.

2 kommentarer:

Claes sa...

Skärpning!

Du ska väl för i helvete inte börja laborera med vattenhalten i kroppen just nu!!!!!
Jag tycker Du gör bra ifrån Dig som det är, topp prestation och graviditet går liksom inte ihop...var rädd on Dig!
TTB är dessutom rent fysiologiskt lite jobbigt när rectus abdominis är funktionellt utslagen - bara en tanke...

Stor kram / C

Och jag vet att jag bara ska hålla käften eftersom jag själv sitter vid datorn två dar efter en ögonoperation...;-)

Jonna sa...

Claes, jag laborerar inte med än att jag återgår till grönsaker och turkisk yoghurt som min enda kolhydratkälla! Vad fan trodde du?!
Hmm, rectus! Vet inte det jag - vad tar mig då upp så lätt i vanliga situps? Obliquerna?