tisdag 15 mars 2011

Lätta box jumps!

Man kan lugnt säga att det varierar kraftigt från dag till dag vad som känns lätt, tungt och förjävligt!
Jag är nu i vecka 24, och det är inte så konstigt att kroppsviktsövningar är tunga! Att flåset är det som tar mest stryk är inte heller oväntat, och tempot i cirklarna är avsevärt mycket lägre än normalt.

Som vanligt ingen plan innan jag kom till gymmet :( Enligt Jenny är det dags att planera i förväg igen... Hmm, ja, det vore kanske bra, men det är tufft när dagsformen varierar kraftigt.

Saknads helt motivation i dag, och min tanke på att köra pull ups föll utan att jag ens hängt i räcket! Provade dock box jumps och det kändes förvånansvärt lätt! Rolig överraskning då det rent ut sagt känts förjävliga i flera månader :)

VU:
2 x 500 m rodd
Relativt lugnt bägge varven.
Har märkt att det tar längre tid att få igång kroppen och överväger att börja köra 3 x 500 m innan jag går över till rörlighet.

Rörlighet, box hopp, utfall, KB snatch 12 kg

sen 5 varv:
5/5 KB snatch 16 kg -> OH utfall/utfall (se video)
10 box jumps 45 cm

Tid: 15:20
Sist jag körde snatch/utfalls kombon så körde jag på 12 kg. 16 kg gick bra idag. Led mest av att jag började med stark arm/starkt ben och alltså fick slita hårt på andra femman... Box jumps var lugna och kontrollerade. Körde dem dessutom med nerhopp två sista varven :)

6 kommentarer:

Martina sa...

Bra jobbat! Fanns inte en chans i h-vete att jag kom upp när klockan ringde..flåt :) Note to self: Gå och lägg dig tidigare!!

Jonna sa...

Hmmm... trodde vi sa godnatt vid typ åtta/halv nio? Ja, ja, en annan dag :)

Jenny sa...

jag tycker du är bra Jonna!!

Jonna sa...

Tack vännen! Lite tungt i psyket ibland...

krgi sa...

Härligt jobbat!!
Combo övningen verkar skitkul!
Skönt att boxhoppen gick bra!

Jonna sa...

Stina! Ja, jag gillar kombinationen skarpt! Mycket stabilitet i alla plan :) Dessutom visst flåspåslag.