tisdag 1 mars 2011

Dagens pass på Nordic :)

Det finns mycket att skylla på just nu vad det gäller träning...
Skulle tränat med Jenny i morse, men hon fick förhinder. Eftersom jag ändå var redo så åkte jag in till Nordic ändå. Vad jag skulle köra visste jag inte - och passen har jag undvikit på sistone. Både pga graviditeten och armen, men en del bekvämlighet ligger det nog också i det!
I vilket fall så bestämde jag mig för att hänga på 7-passet idag!

UV:
3 min hopprep (känner av vä fot)
3 varv:
10 vrängningar
10 OHS
10 fällkniv

Teknik:
Push Jerk 2-2-2 på 80%
30-35-40 kg

Push Press 5-5-5-5-5 på 90%
30-35-35-35-30 kg

Därefter
Max antal varv på 8 minuter:
8 (HSPU) Push press 30 kg
10 fällkniv (med medicinboll 4-6 kg)
12 boxhopp 45 cm
14 double unders

Jag modifierade lite - som ni ser. Har inga större förhoppningar om att köra några fulla HSPU just nu! Vet inte heller hur mycket man egentligen ska belasta magen med extra vikt. Räcker gott med den inbyggda tyngden. Börjar bli svårt att pressa ner svanken... Boxhopp kändes tunga idag, men så hade jag också begynnande träningsvärk i benen från alla saxhopp igår!
Fick i alla fall till 4 varv minus double unders på sista. 4 fulla varv på 8:12. Nöjd.

Kul att vara med på passet! Jobbigt att vara med på passet!

3 kommentarer:

Mattias sa...

Jag tycke du såg ut att ha ganska så bra driv i boxhoppen trots allt på slutet :)

Jonna sa...

Jo Mattias, det stämmer nog - men som sagt, det finns många ursäkter just nu... Jag kan nog mer än vad jag vill medge :)

Jenny sa...

Bra att du var med på passet!! Rasmus fortfarande sjuk så ingen morognträning för mig imorgon =(