lördag 26 februari 2011

Rolig AMRAP!

Ok, jag erkänner att det i allra högsta grad är relaterat till övningsval och vikter :) Jag valde andra övningar än vad Jenny och Ellinor körde.

UV:
500 m rodd - lugnt tempo
500 m rodd 1:56 (hemskt!)
rörlighet

Passet (modifierat ifrån Mads programmering)
4 min AMRAP
5 power clean 30 kg
5 armhävningar
2 min vila

4 min AMPAR
5 KBS 16 kg
5 box jump 45 cm
3 min vila (skulle varit 2...)

4 min AMRAP
5 stöt 30 kg
5 pull ups

Första och sista varvet per övningspar är med i klippet.



Del 1: 6 varv
Del 2: 6 varv
Del 3: 4 varv

5 repetitioner per övning var kanske väl lätt, men hellre det än för tungt just nu!
Jag hade en diskussion med David om jag verkligen borde fortsätta köra ryck och vändningar med tanke på hur mycket man måste alternera tekniken. Jag fick godkänt för dagens pass - men troligtvis inte länge till :(
Borde valt 20 kg i KBS, men har känt av SI-leder och valde att lätta lite (i onödan uppenbarligen!)
Box jump känns fortfarande ok. Provade på 60 cm boxen efteråt och det hade nog gått det med :)

Tack för sällskapet Jenny och Ellinor! Försöker verkligen att inte tycka det känns förjävligt att vara så begränsad - vilket ju blir än mer uppenbart i relation till två galet välpresterande tjejer!

1 kommentar:

Jenny sa...

Tack själv Jonna! Kul att du valde att hänga på passet! Jag förstår frustrationen, fast du vet ju själv att du kommer igen toksnabbt sen! ( Det har vi ju sett tidigare:)
Kul och bra att filma så man ser alla hemskheter man gör=)
Nöte, nöta, nöta!!

Kram på dig!