tisdag 8 februari 2011

Inverted burpees & svingar

Tidig träning på Nordic parallellt med Jenny - som vanligt kan man nästa säga nu...

UV:
500 m rodd
pinne, rörlighet

Jenny skulle köra skin the cat, som jag aldrig provat. Usch - tungt plus att det drog oroväckande i levator skapula, så jag nöjde mig med två.
Hade som vanligt ingen plan, annan än att jag ville stå på händer. Provade KBS utan att känna armen och bestämde mig för följande:

5 varv:
10 fristående inverted burpees
10 KBS 16 kg

Tog typ 14 minuter i lugnt tempo. Varierat resultat  vad det gäller att ta sig upp ifrån golvet i inverted burpees. Jag brukar korsa benen får att få fötterna närmre kroppen, men lyckades faktiskt ta mig upp utan också! Nöjd :) Svingarna gjorde att hö handled knakade oroväckande, men vä musarm kände jag inte av!! snart kanske jag kan börja med frivändningar och ryck igen :)



Tänk om man kunde gör dem så här snyggt...

Inga kommentarer: