torsdag 17 februari 2011

Galet jobbigt!

Träning på jobbet med kollegorna idag. Kul att vi blev hela 4 stycken som körde samma pass! Vi tog inte alls upp hela friviktsytan ;)

Jenny tipsade om en kombo som hon och Martina körde för ett par veckor sen:

DB clean till rack - knäböj - axel press/pushpress - OHS squat
Låter ju helt ok, men kombinera med lite burpees så blev det riktigt jobbigt!

Började med uppvärmning - den enda rodden var inrullad i gruppträningssalen och de skulle ha den under passet... Jag fick låna den lite om jag rappade på!

500 m på 1:56 - det är inte uppvärmingstempo för mig just nu! Illa blodsmak och helt slut efteråt! Tänk vad lite publik kan göra för förmågan att pressa sig lite...

Lite rörlighet och pendlingar.

Därefter:
5 varv
5/5 DB clean (1 arm) - squat - push press - OHS
10 burpees

Tog ingen tid, men ca 20 min. Började på 14 kgs hantel, men gick ner på 12 efter första varvet. Enarms OHS var absolut jobbigste delen av kombon. Burpees är alltid hemskt!

1 kommentar:

Claes sa...

Coolt pass, bra jobbat!
Det där måste jag testa vid tillfälle, dock med KB istället för DB - det är liksom mer jag;-)

Kram / C