onsdag 18 maj 2011

Upp å ner, ner å upp...

Kort pass på jobbet tillsammans med Sofia idag!

UV
500 m rodd 2:11

Tanken var att försöka få till lite handgående. Det gick sådär :( Helt omöjligt att få över vikten tillräckligt långt för att skapa momentet framåt! Två små futtiga steg och sen tvärstopp! Kämpade mig igenom 10 meter, men sen gav jag upp.

Lite omplanering och sen blev det följande:

5 varv:
10 uppspark i handstående (mot vägg idag)
20 gående utfall (inbyggd bonusvikt fick räcka)
10 marklyft 50 kg

Tog ingen tid. Allt obrutet. Sista varvet var handståendet tufft - jag kommer ha träningsvärk i hö baksida lår! Marklyft var alldeles lagom på 50 kg idag. Har känt av rygg/höfter till och från och de blir alltid sämre när jag inte kunnat träna, så jag antar att det är bra att vara lite försiktig.

Både jag och Sofia vart rejält trötta efter passet! Tur att jag var tidigt på jobbet så att det är ok att gå redan innan 15! Måste zzzzzz....

2 kommentarer:

Martina sa...

Bra jobbat och sov så gott då när du går hem :)

Jonna sa...

O ja, det ska jag verkligen göra!