tisdag 30 november 2010

Jag och Mads övar svagheter...

Hade feedbackmöte från SM på CrossFit Nordic idag, och lyckades komma iväg från jobbet tidigare för att klämma in ett träningspass innan :)

Det enda jag bestämt mig för innan var att jag skulle köra pistols. Har undvikit dessa sen diskbråcket, då jag  från att ha studsat dem på höger ben inte ens kunde ta mig upp (har jag sagt att jag hade noll nervinervering på baksida höger ben...). Detta har lett till att jag nu är relativt jämnsvag i höger och vänster :)
Armen bråkar fortfarande, men jag ville ändå få till lite rygg när jag hade tillgång till stång. Kanske inte högsta prioriteringen på "borde-köras-ofta" listan...

Så här blev det:

5 varv av:
5 pull ups
5 pistols/ben (alternerade)

Mycket lugnt tempo - var tvungen att kolla vad Mads höll på med också :) Pullups inga problem, med vågar inte köra högre reps då armen känns av då och då. Tog mig igenom alla pistols, även om det var periodvis svajigt. Ser fram emot träningsvärken i morgon...

Mads jobbade på sin höftextension i höga boxjump - något som står på min lista också. Kan det varit 90 cm? Jag nöjde mig med några enstaka på 60 cm. Parallellt med det körde han "lätta" push pressar på 70 (+?) kg.

Därefter - djupa handstående axelpressar. Här tyckte jag man borde börja med det djupaste för att sedan göra det lättare, vilket är helt logiskt i min värld då jag sliter med golvdjup... Nej, Mads börjar på + 5 cm för att sedan öka ett helt gäng gånger och avslutade med två ettor på + 25,5 cm (eftersom jag missade att filma första!). Vilket ju innebär att han har än mer att ge! Kanske ska prova utan att köra push press innan... Men är detta verkligen en svaghet?!
Jag hade ett mål på att köra 10 st vanliga HSPU till midsommar, men det är ju så mycket roligare att öva maxprestationer, så det kanske blir sådana här i stället :) Tack för inspirationen Mads!

2 kommentarer:

David Englund sa...

Hur fungerar din logik egentligen? Börjar du på 115kg i marklyft för att sedan sänka vikten? :)

Jonna sa...

Nu ska du inte vara sån David! Du förstår precis vad jag menar :)