tisdag 16 november 2010

CrossFit Sm & Paleo-utvärdering!

Så då! Då var det dax att landa i vardagen igen. CrossFit Sm är över för den här gången!
Kontentan från i lördags är föjlande:

  • Sveriges mest vältränade man är islänning! Grattis Numi till både bästa svensk och bäst overall!


  • Annie tävlar som vanligt i en klass helt för sig och tog hem overall med ren utklassning!
  • Sverigens mest vältränade kvinna är från Kalmar. Grattis Carolin Fryklund!


  • Evenemanget har fått positiv feedback, och det känns ju extra skönt för oss som slet hårt för att presentera en proffsigt tävling!
  • Motivationen är på topp efter att ha sett alla extremt vältränade atleter slita sig igenom dagens pass!
 Mer om tävlingen hittar ni här!

Jag skrev för en tid sen om Robb Wolfs The Paleo Solution. Du har väl skaffat den? Och läst den? Jag plockade bort all säd omgående och har minimerat mitt mejeri intag. Det har nu gått 30 dagar drygt, och trots att jag haft otroliga sömnbesvär så mår jag ändå riktigt bra! Här är några av de saker jag upplever:
  • Ryggen bråkar mindre.
  • Jag är mer alert hela dagen igenom.
  • Jag är sällan hungrig.
  • Sötsuget är som borttrollat!
  • Jag äter mer än alla karlar på jobbet :)
  • Jag har tappat mer än 3 kg utan att ens försöka!
Vad jag fokuserar på? Väldigt lite kompakta kolhydrater så som sötpotatis, rödbetor och frukt. Massor av kött och grönsaker och lagom med fett. Ytterst lite nötter.

På vägen har det varit middagsbjudningar, barnkalas, besök av familjen, If Stockholm Open mm. Ja, jag är skitnöjd :) Och lätt har det varit oxå!
Om jag ska fortsätta? Självklart! Något alternativ ser jag inte. Jag brottas dock med hur de ska bli med mina pepparkakor... Jag älskar pepparkakor! Robb Wolf förespråkar att man "fuskar" lite ibland, men rekommenderar å det starkaste att man undviker gluten. Alltså har jag köpt ett paket med glutenfria pepparkakor... Men eftersom all säd är skräp så vet jag att jag borde låta bli in i det längsta. Att sockret och kolhydraterna dessutom kommer dra igång sötsuger och hungern omgående gör även pepparkakor lite mindra lockande. Kanske väntar jag till jul...

Inga kommentarer: