fredag 19 november 2010

Front squat & HSPU

Börjar inse att det är dax att sätta upp lite mål och lägga upp en plan. Jag tänker ta David Englund till hjälp me detta efter som han mer än väl känner till mina brister och problem! I väntan på att vi får till en session så bestämde jag mig att fokusera på allt det som jag helst undviker - vilket brukar vara ungefär samma som det jag verkligen behöver...

Alltså, front squat (som David föreslog igår) och handstående axelpressar. Jag har i princip aldrig kört front squat och HSPU brukar jag köra med typ 5 cm under huvudet, men det är bara att inse att det är dags för lite seriös utmaning!

Front squat
20 - 20 - 40 - 40 - 40 kg
10 - 10 - 10 - 10 - 10

Ovant! Vill ha lite coachning för att lägga på tyngre.

HSPU (kippade)
1 - 2 - 2

Ja, som sagt, jag suger på dessa i fullt djup!

Sen, som bonus:
Hollow rock (hålighetsgung?)
20 - 15 - 10 - 10 - 15 - 20

Lugnt pass, men nöjd med prestationen.
Framför allt känns axel/arm mycket bättre idag. Har två behandlingar till inbokade, så jag hoppas vara tillbaka helt inom ett par veckor :)

Inga kommentarer: