torsdag 16 september 2010

Jag tror ta mej fan att det tar sig :)

Ok, det är ingen vidare hög nivå på träningen just nu. Less och har väldigt lätt att skylla på ryggen. Åkte till jobbet i god tid för att verkligen inte kunna skylla på tidsbrist.

Började med 500 m rodd x 3, vila lika länge som det tog att ro:
1:56
1:51
1:53

Usch! Jobbigt, jobbigt.
Bestämde mig för att köra ryck därefter. Det var ett tag sen och de senaste gångerna har det känts allt annat än bra. Idag kändes det riktigt bra redan ifrån början, så jag satsade på att komma upp lite i vikt.

25 kg: 1-1-1-1-1
30 kg: 1-1-1-1-1
35 kg: 1-1-1
37,5 kg: 1-1
40 kg: 1
42,5 kg: 1

Tangerat BP. Inte var det sista rycket snyggt, men upp kom det!
Fick en avbokning och bestämde mig för att åka in till Nordic och hoppa på lunchklassen.

Följande stod på schemat:

Sumomarklyft 5-5-5-5 repetitioner på 80% av din kapacitet
40 kg - 50 kg - 60 kg - 70kg - 80 kg - 90 kg

Det kändes riktigt bra, så jag bestämde mig för att köra ett par 1:or vanliga marklyft.
100 kg
105 kg PB (återigen - inte snyggt, men än dock!!)
Försökte på 110, men det tog tvärstopp. Kanske inte så konstigt eftersom jag nog hade under 1 min vila...

Därefter..
Max antal varv, på 15 minuter, av:
10 m bear crawl
10 burpee + 30 cm hopp
3 st. över boxar/hinder (M: 80cm K: 60cm)
7-8 st 1,5 m steg/hopp på viktplattor
20 m löpning med vikt + 8 nudda balk (2 m upp) med varannan hand (M: 20kg K: 10kg)
Kryp under ett hinder på 90 cm (?)
7-8 jämfotahopp
10 m utfallsgång

Jag fick till 5 varv. Hemskt!

Ok, riktigt nöjd med dagens prestationer :) Kanske t o m kan tänka mig att träna redan i morgon...

Har ni hört den absolut skönaste låten just nu?

6 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis till PB! Klart du har 110kg, om inte mer!!

Jonna sa...

Ja, det är möjligt, men nu har ju någon bestämt att jag ska vara skadad och dålig och du ska vara bäst :) Jag skyndar långsamt i alla fall!

Martina sa...

Gnällkärring! ;) Det där var ju skitbra ju! Det bara regnar PB´n. Härligt jobbat!!

David Englund sa...

Precis, inget mer gnäll nu, bara tuta och köra! :) Hur bra som helst! Men som du säger, skynda långsamt ändå!

Jonna sa...

Får man gnälla när man sovit illa? Hyfsat stel i ryggen efter gårdagens prestation... Gick till och med upp och tog Alvedon. Det var riktigt längesen det hände! Det blir nog en del stretch och rulle idag...
Men jag sa ju att jag var nöjd ;)

Jenny sa...

Du må var skadad, men på inget sätt dålig!
Ja, du får gnälla idag:)