torsdag 14 oktober 2010

Cirklar på If och en kortis med Stina!

Finns ett gäng killar på If som tränar regelbundet. Kul, för det betyder draghjälp ner till gymmet! Väl där får jag bestämma - nästan helt själv :)

Fast i tisdags fick jag till ett pass med Joakim Heving som är en klient till Stina och alltså inbiten CrossFittare. Det innebar samprogramering. Kul att vi bägge överskattade vår kapacitet. Många justeringar blev det...

Planen var:
5 varv av:
10 stötar 40 kg (pressar för Jocke)
10 toes to bar
20 armhävningar
20 front squat m hantel på bröstet 22 kg (ja, jag vet att den heter något annat...)

Det blev inte riktigt så...
Skalade till 15 knäböj i första varvet.
Skalade till 37,5 kg i stöt i andra.
Skalade till 35 kg i stöt i tredje.
Skalade till 15 armhävningar i tredje.
Skalade till 18 kg i knäböj i tredje.

Ja, ni förstår hur illa det var! Brutalt axeltungt... kunde jag ju räknat ut innan... Sak samma, vi tog oss igenom i ett jämnt tempo och var nöjda med vår prestation. Tog ingen tid, men typ 20 minuter - drygt troligtvis...

På onsdagen hade jag lovat Henrik Kjellkvist en lång cirkel (för att slippa 30 min Pump...), men han var inte på topp så jag kortade ner lite. En kollega till, Sofia,  hängde på, så vi körde en "grupp-cirkel"

5 varv:
5/5 hantelryck 16 kg
10 kippad ringrodd
15 knäböj
20 mountain climbers

Kul cirkel som tog mig ungefär 13 minuter i lugnt tempo. Henke och Sofia var klara på ca 17-18 minuter. Jättebra jobbat. Första passet för Sofia och andra för Henke!

På kvällen hade jag ett par klienter, men fick en avbokning och högg tag i Stina för att köra ytterligare ett pass!

15-12-9
Marklyft 60 kg
Burpees

Tid: 3:36
Flåsigt, men inte särskilt tungt! Stina körde på 5:46! Grymt bra presterat :) Stark i marklyften har hon oxå blivit. Förväntar mig ett PR nästa maxpass...

1 kommentar:

krgi sa...

Klart att det blir nya PR!!
Nu jävlar!!